Sivut

maanantai 25. heinäkuuta 2011

P*askarteluhaaste #100

 P*askarteluhaasteita on ilmestynyt jo huikeat sata kappaletta! Onnittelut siitä. Itse olen mukana vasta toista kertaa :)

Tässä on omannäköinen kortti, jonka ilmoitan haasteeseen. Haaste sai minut tosissaan miettimään askartelutyyliäni. Pohdintoja syntyi paljon.

3d-kuvat ovat yksi ehdottomista suosikeistani, vaikka ne ovat hyvin hitaita ja välillä tuskallisiakin leikata, niissä silti sellaista erilaisuutta ja syvyyttä. Tykkään leikkiä erilaisilla väreilla ja kuvioilla ja valitsen aina kuvasta jonkin sävyn, joka ilmenisi mielellään myös korttipohjassa. Eri värisillä ja kuvioisilla papereilla saa kuvaan mm. enemmän kokoa. Esim. tässä kortissa kuva oli minusta liian pieni, eikä se olisi tullut esille yhtä hyvin ellen olisi laittanut taustalle pientä käsintehtyä paperia. Ääriviivatarrat ovat kestosuosikkejani ja käytänkin niitä hyvin paljon. Tekstejä, kuvia, viivoja ja kulmatarroja yhdistelemällä tulee ihan kivan näköistä jälkeä helposti ja yksinkertaisesti. Joskus kortti kuitenkin kaipaa myös jotain pientä extraa.. Sellaisia tilanteita varten olen kerännyt mm. palloja, muovikukkia, rusettinauhoja, karkkipapereita, nappeja, pinnejä, ynm ynm. Äiti usein valittaa, miksi säilytän kaikkea "roskaa", mutta minä näen niissä potentiaalisia koristeita. Tämä kuva kaipasi jotain pientä joka pehmentäisi aaltotarroista, kulmiin syntyvää jyrkkää reunaa, joten päätin laittaa tarrapintaiset puolipallot kulmiin :) En kuitenkaan koskaan haluaisi täyttää koko korttia ja tehdä siittä kovin täyden näköistä liiallisilla koristeilla.

Yhteenveto: Askartelijana olen siis väreillä leikittelijä, yksinkertaisuutta suosiva, mutta pientä extraa kaipaava... Kuulostaa monimutkaiselta eikö totta? Mutta sellainen minä olen :D 

2 kommenttia:

Maarit kirjoitti...

Korttisi on tosi söpö.

Sini-K kirjoitti...

Kiitos :))